en helt vanlig dag med amanda

Jag luktar häst. Kom hem från stallet för ett litet tag sedan. Smuts under naglarna och brottningsmatcher är något man får räkna med. Vi svär väldigt mycket också, kan bli väldigt arga...
Som tur är så är "min" häst inte så stor. Alldeles lagom. Jag skulle kunna sitta på honom och ändå nå ner till marken - om han inte varit så tjock. Zigge heter han, och jag tror han gillar mig. Han gillar att bli kliad på skinkan och pussad på mulen. Och jag gillar att pussa honom. 
Igår åkte jag tillAmanda och det slog mig hur jävla roligt vi har när vi är med varandra. Vi åt god mat, bytte julklappar (fick det jag önskade mig :D "ALWAYS stick to the list.... ), skrattade hur mycket som helst och kollade på film. Hade mataton - egentligen ingen bra idé. Vid halv två inatt trånade vi som trettonåringar efter vår största tonårsförälske någonsin. Kippade efter luft, suktande, helt galet hur snygg man får vara. Meningar som;
"kolla håret. KOLLA HÅRET- knullrufs" och "när Gud ville skapa den perfekta mannen, så skapade han honom" hoppade ur oss. Och det där med den perfekta mannen är fan sant! Han är anonym och så mycket bättre.



Vi somnade cp-sent efter att ha pratat om allt och ingenting. Idag kastade vi oss upp vid elva för att åka till stallet. Ibland så saknar jag det så himla mycket, som idag. Det var iskallt, kan knappt känna mina tår fortfarande, men det var så fint ute med frosten och solen. Och min lilla ponny som springer så snabbt han bara orkar och sedan i stallet lägger han sitt lilla huvud i min famn - då ville jag ta med honom hem. Man skulle ju kunna ha han på rummet.....



xoxo
vardag | |
Upp