vad är värme?

Sitter här, en söndagskväll efter solsidan och försöker få nagellacket att torka. Vet ni att det finns quick dry? Passar mig perfekt som inte orkar sitta i en timme och inte pilla med något. Från Isadora iaf. Skitbra och i massa roliga färger :)

Det jag ska skriva om egentligen är, att jag mår dåligt.
Jag kommer inte ihåg hur värme känns. Tror jag.
Känslan av solen som bränner. Lukten av sommar.
Än mindre hur det känns att vara utomlands.
Det känns som att den här jäkla vintern har mig i ett järngrepp och aldrig någonsin vill att jag ska få känna mig varm av solen igen. Usch vad hemskt det låter!

När jag ser på reklamer från apollo, ving och fritidsresor - där alla människor bara gottar sig i solen - så kan min pappa sluta ögonen och drömma sig bort till något varmare land.


Men jag har "glömt hur man gör". Jag kan bara känna mig varm med hjälp av filtar och värmegolv, typ.

Min arbetsgivare på mitt extra extrajobb är jägare, och han har lärt sig att kolla på rävarnas pälsar, i slutet av januari, om det ska bli en sen eller tidig vår. Fäller de mycket, så kommer våren bli tidigt, och tvärtom. Han sade att räven inte fällde något. Våren kommer alltså bli sen.



Jag vill inte det. Jag vill egentligen inte ha vår - bara sommar. Jag vill vakna en dag då alla löv och blommor är utslagna och solen skiner.

Ganska häftigt ändå, att djur har det inprogramerat. De vet redan innan det blir vinter hur länge den kommer hålla i sig.
xoxo
| |
#1 - - f:

är vi kölddepressionskompisar eller?! jag tycker att vi kan ses en dag och göra sommarsaker, lyssna på sommarmusik och äta glass!

Upp