redo för höst. om jag slipper köra bil.

Jag har köpt det jag ville, som jag skrev om. Skor, kappa och parfym. Jag är nöjd, har längtat efter en sån här kappa sedan förra året. Nu äntligen. Och jag skiter i att gubbrockar är inne och inte kappor med överdimensionerade luvor - gubbrock hade jag förra året. Nästa år blir väl min nya kappa populär och så hittar jag något nytt. Jag ligger steget före - som man sa på den gamla goda tiden.
Igår kollade jag på fotbollsmatch med Johan, Robin spelade. Ingenting annat i världen kan få mig att söka mig till Gudhem och stå i världens mest ostadiga väder och se på allt ifrån 15åringar till gubbar med robotben som springer efter en boll. Men till min förvåning så hade jag trevligt, och det var riktigt spännande. Jag och Johan hade ingen aning om ställningen, fick för oss att Grolanda låg under och klappade i händerna när de gjorde mål. Jag blev till och med nervös. 
Sedan fick jag se ännu mer fotboll innan vi åkte till Louise på avskedsmiddag. Min rygg gjorde ont och jag fick inte dricka pga mitt pencillin, så jag kände mig som en tråkkärring som bara drack fruktsoda och käkade chips. Ett litet tal höll jag iaf - precis som min lapp under tallriken sa att jag skulle göra. En himla trevlig kväll, men jag har bestämt att vi ska träffas igen innan hon lämnar Sverige. Allt för att slippa säga hejdå för då kommer jag gråta
Idag har jag också lyckats skrämma livet ur Robin (och migsjälv) när jag fick en fruktansvärd vattenplaning. Han kommer aldrig låta mig köra bil igen, och det är väl tur det. Gillar inte när folk som har körkort sitter brevid och granskar en typ. Så nu har balansen återgått i vårt förhållande. Jag diskar, städar och inreder. Robin lagar mat och kör bil. 
xoxo
vardag | |
Upp