20 december

Det är väldigt jobbigt att dela ut reklam om man inte har en postbil. Eller är två stycken som kan hjälpas åt. Igår, på halkiga småvägar skulle jag, dela ut reklam som en arbetsuppgift på ica. Gick det bra? Nej
Det var för det första, väldigt omständigt. Stanna bilen, lägga ut växeln, dra handbromsen, sätta på varningsblinkers, ta reklamen, stiga ur bilen, stoppa i reklamen med stela fingrar ner i fulla brevlådor. Svor något så in i. 
För det andra så bor vi på landet ganska glest, och därför sitter det typ en brevlåda efter varje 400m. Så upprepa den där proceduren hundra gånger, jag hann inte ens ta på mig bältet. Det var snorhalt så Kosen bara halkade runt och jag hade inte direkt ensamrätt på vägen. Allas skyltar om "ingen reklam tack" sket jag i och proppade ner reklam i så många brevlådor jag såg. En liten unge sprang ut på verandan när jag trakasserade deras brevlåda. Han tittade på mig som om jag lämnat en bomb.
Annars har jag bara jobbat och varit med Robin.
Och försökt lista ut vad jag ska bli här i livet. Ingen aning.
Vad jag ska göra med livet. Ingen aning. 
xoxo
vardag | |
Upp