det här inlägget har ingen röd tråd

Igår var jag på dansen igen. En miljon nya steg, plus alla jag inte kan än. Stod i en halvtimme och skakade rumpan, till vilken nytta? Vaknade imorses och märker att jag sträckt mig i armvecket, hur lyckas man?
Så fint och härligt väder att jag går i klänning och solglasögon. Skrattar för mig själv. Jag längtar så till sommaren, och det är bara april. Inte ens det.
Spelar teater varje dag, svår publik, men det blir värre. Kul med utmaningar, det gör oss bättre, mer taggade. Imorgon blir det mys med klassen, hoppas på att vädret håller i sig.
Var hos sorken igår. Hemma hos honom ligger en stor godispåse som jag är väääldigt sugen på just nu.
Jag njuter av solen.
Men inte av tranorna. För de gör att det är omöjligt och livsfarligt att vara ute i trafiken såhär års. Dessa turister (ja, nu generaliserar jag grovt) kör mitt i vägen, helst på vänster sida eftersom de tittar efter allt som har vingar. De kör oerhört sakta och stannar såfort de får se en liten tofsvipa. Blockerar vägar och korsningar för att de läser kartor. Och jag blir så himla trött. Och rädd. 
Jag är så himlans trött. Ska duscha och se på tv. Inte samtidigt. Skulle få schampo i ögonen isåfall.
xoxo
vardag | |
Upp