28 juli

Dagen blev inte alls som vi tänkt. Eller, inte gårdagen heller för den delen.
För igår hade jag tänkt sola. Hade köpt en tidning, tagit med korsord och ville bättra på brännan lite, men det var dåligt väder. Så vi åkte in till Lysekil och åt lunch istället. Kollade i lite affärer och besökte bästa glasskiosken, de har mjukglass i chokladsmak!
När vi kom hem gick vi till stranden trots att det var mulet, och jag badade faktiskt. På kvällen grillade vi hos några vi kände, skrattade åt historier som de berättade tills vi grät.
Idag var det tänkt att jag skulle hälsa på Flisan. Vi satt i tältet och åt frukost och mamma säger att "vad bra att det inte regnar så tältet inte är blött". Tio minuter senare så börjar det regna. Mer och mer. Tillslut öser det ner och vi kastar in sakerna i bilen (jag och mamma fick knappt plats i bak) och så hoppar vi in. Så startar inte bilen. Rutorna immar igen och den bara klickar och har sig. Så får vi hjälp, någon ringer en mekaniker de känner och vi lånar startkablar och så får vi en bil framkörd. Batteriet i bilen sitter i bagaget, så det var bara att ta ut alla grejor vi tryckt ner och starta bilen(det funkade som tur var). Men pågrund av detta vågade inte vi stanna bilen igen, och körde istället raka vägen hem till oss. Jag var väldigt besviken för jag har inte träffat flisan på jättelänge och mamma ville ätit räkor på bryggan. Så är det ibland. Jag har iaf badat i havet och fiskat krabbor.
xoxo

| |
Upp