Barcelona

Det hände en himla massa roliga saker i Barcelona som jag faktikst inte tag inte skrivit med här på bloggen. Men jag tänkte att detta inlägget får vara en liten hyllning till alla galna och roliga saker vi gjorde, och saker som hänt. Saker jag uppmärksammat.
 
- När vi skulle checka in på flygplatsen kom det fram en dam i kostym. Kicki stod det på hennes namnbricka och hon hade någon slags bussresa nere i Barcelona, hon undrade om vi var några av de som skulle med, men det var vi inte. När jag såg henne nästa gång hade hon ett gäng partyglada tanter efter sig. Jag tänkte i mitt stilla sinne att det är nog bara hurtfriska kvinnor som heter Kicki(eller typ Nancy eller Sivan) som orkar med sånt där. När vi sedan skulle flyga hem såg hon väldigt trött ut. 

- Vi hade tänkt gå in i kyrkan vi var och kikade på, men kön var så lång att Elin var helt fascinerad av de människor som faktiskt ställde sig i den och väntade. 
 
- När vi åkte linbana över Barcelona fanns det ett fönster jag självklart hängde halvvägs ut igenom, men mobilen i högtsa hugg. Till allas förskräckelse. "HUR VÅÅÅGAR DU!?" "Akta mobilen Lisa!!" Jag tänker liksom inte innan det är försent. Jag ville bara ha bra kort. 
 
- Vi höll på att bli rånade när vi tog en vätskepaus. En man vid bordet bredvid vårt böjde sig nonchalant mot Elins  väska och började sakta med säkert förflytta den, lite i taget, mot honom och sitt bord. Råneriet fick ett abrubt slut när Janne tog väskan utom synhåll från honom och han och hans vänner lämnade ölen och gick. 
 
- En kylig kväll när vi vandrade längs gatorna smet vi in i en affär för att värma oss. En sexshop närmare bestämt. Där gick vi i godan ro och kikade på allt som kan behövas i sängen, och när Johan kikade på någon leksak och konstaterade att detta bara var för tjejer smet en svensk 40årig kvinna upp bredvid honom och meddelade att han hade mycket kvar att lära. Då gick han.
 
- Vi var inne på en massa olika barer då vi gled runt på gatorna i Barcelona. En hade väldigt goda mojitos, men var väl inte helt barnvänlig, då det utbyttes en himla massa joints. Några andra kvällar satt vi och rökte vattenpipa.
 
- När vi varit på stranden en dag och blivit söndertjatade av säljarna (aguacolabeer!?) så skulle jag tömma min väska på sand från balkongen. Ut flyger min nässpray, från 4 våningen rakt ner i gatan. Som tur är får ingen den på sig. Höll på att dö. Menmen, det var inte bara det vi tappade ner från våra balkonger, om man säger så.
 
- En natt drömde jag att jag och Marita åt morötter. Jag fick en väldigt seg och hårt morot som inte ens gick att tugga på. När jag vaknar har jag lycktast stoppa öronproppen i munnen och det är den jag ligger och tuggar på. Kul.
xoxo
| |
#1 - - e:

bra!

#2 - - Anonym:

gillar bilden på a-l

Upp