27 februari

Jag tror inte det går att beskriva hur trött jag är just nu. Och jag måste hålla mig vaken.
Igår hade jag en hel dag för mig själv i Brisbane. Jag tänkte ge mig iväg på äventyr, men bestämde mig för att stanna i stan, nära hostelet och Centralstationen som jag skulle åka ifrån. Jag tappar ju så lätt bort mig. Satt på torget och kollade på folk, gick i affärer. Kollade på en modevisning och en dansshow. Jag tyckte det gick bra att vara själv ändå, gick upp och packade (det var jävligt nära att sakerna inte fick plats, och då hade jag ändå kastat saker!) och åt frukost.
Men jag föredrar ju att vara med någon, det var väldigt långtråkigt. Så tomt utan Amanda. Tror jag spände mig undermedvetet för jag hade så jäkla ont i huvudet hela dagen.
Sedan var det dags för mig att åka, och när jag satt på tåget till flygplatsen och tittade ut så kände jag mig ledsen. Var det allt? Jag ville stannat längre. Samtidigt som jag var så glad över att få komma hem ville jag se mer, kände mig inte färdig(om man ens gör det i det landet?). Så vemodigt var det. Annars gick resan bra, den långa resan till Dubai gick smidigt, dock fick vi vänta en himla lång tid innan vi fick boarda, så jag var lite orolig att vi skulle bli sena. När vi kom fram var det lite mer komplicerat att ta sig gaten än vad det var första gången, fick ta tåg och grejor, men som tur var hade jag tid på mig.
Sista resan sög. Satt precis vid toan och vaknade varenda gång någon spolade. Tvskärmarna stängdes av hela tiden och det fanns inte alla lika mycket att titta på som mellan Brisbane-Dubai. Såg på Tarzan och satt och lipade, lite pinsamt.
När jag äntligen landade var jag så glad, lättad, lycklig. Jag klarade det här! Jag var inte så imponerad av vädret, men det var Sverige. Jag småfnissade lite för mig själv. Fick vänta länge på min väska, kom till centralen och missade det tåget jag ville ta, men bokade om min biljett för att komma hem tidigare. Så är det cpförseningar så ingen fattar något. Jag slår följe med en kille och vi går runt och svär. Jag var så trött, hungrig (flygplansmat är ingen höjdare att äta i ett dygn) och ville bara hem. Tillslut får vi reda på vart vi ska och nu sitter jag här. Var en så jävla sur tant här och kontrollerade biljetterna förut. Det kan jag säga att jag redan saknar med aussie, alla var så trevliga hela tiden. Så trött på varför vissa måste bete sig så otrevligt mot folk som inte ens gjort något.
australien 2014 | | En kommentar |

25 februari

Vi hade det väldigt bra igår. Vi gick en bra bit för att hitta en bra restaurang, det mesta var stängt och vi hamnade tillslut på ett ställe där man delade på maten. Vi beställde in tre olika rätter och det var kul med något annorlunda, kul att äta mycket olika saker, men jag skulle inte gå dit igen. Efter det åt vi efterrätt på något chokladställe Amanda absolut ville gå till, och det ångrar jag inte! Åt en chokladsuffle med vaniljglass. Dock blev jag så mätt att jag mådde lite dåligt, haha!
Vi gick till puben och dansade lite men gick därifrån efter en stund eftersom man tydligen inte kan få gå ut och dansa och ha kul här utan att folk är efter en hela tiden. Står och glor som om jag var ett djur i bur.
Sista natten här. I den här hemska sängen. Jag är så glad för det, och jag längtar hem mer än någonsin. Till min dusch, min fotfil och min handduk. Till mitt ansiktsvatten, hudkräm och eltandborste. Mitt kök, min tv och MIN SÄNG. Men framförallt min familj och min Robin.
Idag har vi inte gjort mycket. Jag har varit moraliskt stöd när Amanda försökt packa ner alldeles för mycket i sin väska. Det fick plats, men det var lite för tungt (jag var helt säker på att det var under 20kg). Jag packade min väska när jag köpt de sista sakerna. Hoppas allt håller nu bara!
Vi har legat och läst, kollat på takterassen de hade här och ätit. Lämnade Amanda vid stationen och det blev ett snabbt hejdå för vi båda började nästan lipa. Kunde inte se på henne för jag blev ledsen. Blir ledsen bara av att tänka på det! Vi har gjort precis allt ihop i sex veckor. Och så helt plötsligt är det slut och hon ska åka. Jag ska åka. Och det är så jävla tomt nu. Saknar henne redan! En sån fantastisk resa vi gjort!
Så var jag själv. Och kommer vara det ett tag framöver. Jag har läst ut sista boken, duschat och ätit nudlar. Ska försöka somna tidigt.

australien 2014 | | Kommentera |

24 februari

Idag har vi inte gjort mycket. Trots att det var moln gick vi till lagunen och solade. Jag råkade virra in på ett museum så vakten fick visa vägen ut och på vägen tillbaka till hostelet så köpte vi sushi och kollade i affärer.
Nu ska vi snart göra oss iordning för att gå ut och äta, vi firar våra födelsedagar idag, Amanda fyller ju 20 idag!
Igår gick vi bara på stan, åt glass till lunch och bara tog det lugnt. Amanda köpte en bikini och jag köpte presenter, tycker det är roligare än att köpa saker till mig. Hittade också en bikini dock, men vet inte om den är värd pengarna...
På kvällen hade vi tänkt att lägga oss tidigt men gjorde oss iordning och gick till puben och kollade på OSfinalen i hockey. Inte fy skam med ett silver, men det hade varit roligare om vi vunnit. Hela puben var fylld av stöddiga kanadensare som dansade och skrek till oss "no hard feelings" och jag vet att hade det varit tvärtom hade vi blivit utslängda. En väldigt jobbig envis man försökte bjuda mig på drinkar, hela situationen var så jäkla konstig så det har jag och Amanda skrattat åt och analyserat idag.
Dagen då vi lämnade noosa var vi först på en stor marknad och strosade runt, sen tog vi bussen till Brisbane. Nu är vi här och jag gillar staden, förstår inte folk som säger att den är tråkig? Dock är hostelet skit. Luktar skit. Sängarna är skit. Det är högljutt och ofräscht. Men läget och wifit är bra. Bara två nätter till sen ligger jag i min säng bredvid Robin!