24 februari

Idag har vi inte gjort mycket. Trots att det var moln gick vi till lagunen och solade. Jag råkade virra in på ett museum så vakten fick visa vägen ut och på vägen tillbaka till hostelet så köpte vi sushi och kollade i affärer. 
Nu ska vi snart göra oss iordning för att gå ut och äta, vi firar våra födelsedagar idag, Amanda fyller ju 20 idag! 
Igår gick vi bara på stan, åt glass till lunch och bara tog det lugnt. Amanda köpte en bikini och jag köpte presenter, tycker det är roligare än att köpa saker till mig. Hittade också en bikini dock, men vet inte om den är värd pengarna...
På kvällen hade vi tänkt att lägga oss tidigt men gjorde oss iordning och gick till puben och kollade på OSfinalen i hockey. Inte fy skam med ett silver, men det hade varit roligare om vi vunnit. Hela puben var fylld av stöddiga kanadensare som dansade och skrek till oss "no hard feelings" och jag vet att hade det varit tvärtom hade vi blivit utslängda. En väldigt jobbig envis man försökte bjuda mig på drinkar, hela situationen var så jäkla konstig så det har jag och Amanda skrattat åt och analyserat idag.
Dagen då vi lämnade noosa var vi först på en stor marknad och strosade runt, sen tog vi bussen till Brisbane. Nu är vi här och jag gillar staden, förstår inte folk som säger att den är tråkig? Dock är hostelet skit. Luktar skit. Sängarna är skit. Det är högljutt och ofräscht. Men läget och wifit är bra. Bara två nätter till sen ligger jag i min säng bredvid Robin!






xoxo
australien 2014 | |
Upp