25 februari

Vi hade det väldigt bra igår. Vi gick en bra bit för att hitta en bra restaurang, det mesta var stängt och vi hamnade tillslut på ett ställe där man delade på maten. Vi beställde in tre olika rätter och det var kul med något annorlunda, kul att äta mycket olika saker, men jag skulle inte gå dit igen. Efter det åt vi efterrätt på något chokladställe Amanda absolut ville gå till, och det ångrar jag inte! Åt en chokladsuffle med vaniljglass. Dock blev jag så mätt att jag mådde lite dåligt, haha! 
Vi gick till puben och dansade lite men gick därifrån efter en stund eftersom man tydligen inte kan få gå ut och dansa och ha kul här utan att folk är efter en hela tiden. Står och glor som om jag var ett djur i bur. 
Sista natten här. I den här hemska sängen. Jag är så glad för det, och jag längtar hem mer än någonsin. Till min dusch, min fotfil och min handduk. Till mitt ansiktsvatten, hudkräm och eltandborste. Mitt kök, min tv och MIN SÄNG. Men framförallt min familj och min Robin. 
Idag har vi inte gjort mycket. Jag har varit moraliskt stöd när Amanda försökt packa ner alldeles för mycket i sin väska. Det fick plats, men det var lite för tungt (jag var helt säker på att det var under 20kg). Jag packade min väska när jag köpt de sista sakerna. Hoppas allt håller nu bara! 
Vi har legat och läst, kollat på takterassen de hade här och ätit. Lämnade Amanda vid stationen och det blev ett snabbt hejdå för vi båda började nästan lipa. Kunde inte se på henne för jag blev ledsen. Blir ledsen bara av att tänka på det! Vi har gjort precis allt ihop i sex veckor. Och så helt plötsligt är det slut och hon ska åka. Jag ska åka. Och det är så jävla tomt nu. Saknar henne redan! En sån fantastisk resa vi gjort! 
Så var jag själv. Och kommer vara det ett tag framöver. Jag har läst ut sista boken, duschat och ätit nudlar. Ska försöka somna tidigt.



xoxo
australien 2014 | |
Upp