25 januari

Egentligen borde jag sova. Klockan är ett här och jag ska upp halv sex. Men jag måste blogga av mig lite!
Har spenderat tre dagar ute i outbacken. Vi har sovit i tält, varit utan el, lagat mat över öppen eld och vandrat runt alla dessa fina klippor/stenar/berg. På vägen har vi sett vildhästar, klappat kameler och dingos och matat kängurur. 
Jag har överlevt utan internet och laddat telefonen när jag gått på toa. 
Igår skulle vi egentligen sovit ute mitt i ingenstans, men vi fick packa ihop eftersom väldens åskoväder drog fram och vi fick åka för annars kunde Nissan fasta i leran. Istället sov vi i tält med hål i ( vi försökte ställa väskorna för, men jag hade väldigt svårt att somna ändå).
Värmen här är helt obeskrivlig. Dricker vatten hela tiden, svettas som djur när vi vandrar och redan vis tio är det så varmt att solen bränner. Nätterna gick knappt att härda ut, duschade man var man svettig när man fått på sig kläderna igen, av den lilla ansträngningen.
Imorgon ska vi ta bussen till Darwin (3 dagar i buss, yey!), så kommer säkert inte ha internet. Ska bli kul att se regnskogen efter denna öken typ.
xoxo
australien 2014 | |
Upp