29 januari

Man kan ju undra varför jag och Amanda ville bussa från Alice till Darwin. Sju timmar(bara åka buss) första och andra dagen. Fyra-fem den sista. Istället för att bara ta flyget. 
Men vad mycket vi hade missat! Alla dessa stopp vi gjort. Vissa mitt ute i ingenstans i en by med tolv invånare, och andra var på ett zoo där vi fick mysa med wallabies. 
På nästan varje stopp kunde man känna hur luften blev fuktigare och hettan var mer tryckande. 
Gör en liten snabbresume!
- klappat en vuxen och en bebis känguru.
- pussat ett wallaby.
- letat krokodiler i mörkret.
- (svimma inte nu mamma) nästan trampat på en orm. Hade igen pannlampa.
- sovit bland en miljon kryp i en möglig swag(en grövre sovsäck med en madrass i).
- blivit helt överlycklig över att få campa i ett tält med el, lampa och fläkt. Trodde inte man kunde bli så glad över något så enkelt som el.
- stannat till i ett samhälle där det bodde två personer.
- varit vid devils marbles.
- sett hur kofösare levde förr i tiden.
- såg Australiens  första internationella flygplats.
- kikat in i en gammal telegrafstation.
- vandrat runt vid Katherine.
- sett buffeln ur crocodile dundee. Uppstoppad till min stora besvikelse.
Ah, och massa mer som jag säkert glömt.
Nu bor vi på ett litet hostel här i Darwin som inte har imponerat på oss direkt. Inte så fräscha duschar, pyttesmå rum och någon stal vår mat ut kylskåpet förut. Kul.
Ikväll ska vi bara chilla med några holländska tjejer vi varit med, för imorgon åker vi till kakadu för att campa i ytterligare tre dagar. Så jag kommer inte ha internet fören i Cairns. Hör ni inte av mig på en vecka har nog krokodilerna ätit upp mig.
Det är regnperiod här så det regnar mycket och vattnet stiger. Då rör sig krokodilerna mer, så vi hoppas vi kan åka på båttur och grejor som var tänkt. Nu är batteriet snart slut, kolla på Amandas blogg också för lite mer bilder och annat jag kanske glömt skriva. 
Idag har vi sovit lite extra länge, men blev väckta av brandlarmet imorse. Sedan gjorde vi lite ärenden och nu hamnade vi här.
Det är min finaste Robins födelsedag idag också, så jag saknar honom lite extra. Vill så gärna pussas med honom.
xoxo

australien 2014 | |
Upp