27 november

Igår var jag, Robin, Amanda och Pär på gymmet. Det är så kul tycker jag, att jag får en tjej att gymma med igen! Någon som kanske vill gå på body balance med mig, för Robin vägrar. 
Jag körde slut på Amanda iaf, och mig själv. Ett riktigt bra rump- och benpass, och idag har jag så ont och väldigt svårt att gå. Har varit väldigt glad över att jag bara suttit i kassan idag.
Igår, då skulle det bakas godis. Och jag gick ut starkt. Jag har ju Sveriges sämsta tålamod men jag kämpade med mig fugde ner i minimala knäckformar. Det höll i några timmar, sedan fick jag sluta. Tillslut blir man trött. Jag tappade sugen. 
När min kola blivit för hård (mer knäckaktig stenkonsistens), jag diskat fem gånger och  bränt vid fugden så ville inte jag mer. Då slets jag mellan att göra det jag tänkt, eller sluta när jag tröttnat. Och jag gjorde det senare. När jag tröttnar måste jag sluta. Annars händer det att jag gör saker halvhjärtat och då blir det inte bra. 

Men jag fick ihop fyra olika sorter och en pepparkaksdeg (inte så illa när man tänker efter) och det tog verkligen hela dagen, förutom att jag handlade och lite så.


Här är alltså min ahlgrensbilarfudge med strösslet på. Smörstenkolaknäcken till vänster. Kanelfudgen till höger och de runda bollarna är tryfflar.

Jag ska aldrig få för mig att rulla tryfflar igen. Fick kyla mina händer i iskallt vatten efter var tredje boll för att de inte skulle smälta. Hu! Mycket bättre att göra fyrkantiga och doppa i kakao! 



Jag bakar och grejar så till jul för att jag tycker det är roligt. Man måste inte hålla på att fixa och dona så, man kan köpa skumtomtar och en paradisask att bjuda på, det kan jag förstå. Men skäms på er som inte gör er egna pepparkaksdeg, utan köper färdig.
Det tar inte mer än 10 min, det blir så mycket godare och man vet precis vad som finns i. Har man tid att baka pepparkakor har man tid att göra en egen deg! 




vardag | |
Upp