31 januari

Vaknat nu era vid sju-åtta på morgonen, klarvaken. Ganska skönt och komma upp och få saker gjort, men lite jobbigt när Robin är för trött att gå upp.
Det var ett av sedan jag skrev nu och under den tiden Har det inte hänt ett dugg. Jag har jobbat en massa. Imorgon får jag äntligen vara ledig. 
Men det är såklart självvalt, har tagit en del extrapass och har en klar målbild i huvudet vad jag ska göra med pengarna jag sparar.
Det går bra på jobbet nu, lär mig mer och mer, känner mig bekvämare, och det gör det ju automatiskt roligare att gå dit,
Jag har tränat en del också. Mest förra veckan, denna har jag kännt mig lite i obalans, så har gått och joggat istället för att lyfta tungt på gymmet. 
Passade på att springa en sväng utomhus i torsdags, vad härligt det var! Efter det så åkte jag och Johan och letade byxor efter honom. Alltså det var längesedan jag hade så roligt. Det var inte helt lätt att hitta rätt storlek, det blev en del provande och jag höll ju på att dö av garv när han poserade i alldeles för tighta jeans. 
Så himla roligt att träffa honom lite, blir ju inte så ofta längre.



Och annars då? Jo, Robin fyllde år i torsdags. Han jobbade då, så han fick sin present i onsdags istället. Sedan var vi på kalas igår, och så ska vi ha kalas idag. Och jag vill börja städa så det blir gjort, haha. 

Jag har börjar lösa korsord på kvällarna. Alltså kopiösa mängder. Känner mig lite som en tant när jag kryper upp i soffan med min korsordsbok, men det är väl bra för hjärngympan hoppas jag. 

vardag | |
Upp