24 september

Igår jobbade jag själv medan Amanda vilade upp sig på rummet. 
Innan frukost så städade jag och Lunda inhägnader. 
Efter frukost var jag med på en lejonpromenad med två kvinnor, varav en var precis livrädd. När jag gick fram och började demonstrera hur man skulle bete sig med lejonet så avbröt hon mig, blev jättenervös och vägrade först ens komma fram och klappa. " I am good right here!"
När hon 40 minuter senare hade både klappat och gått med oss på promenaden var hon så himla glad. Visade alla bilderna vi tagit. 
Efter det var jag med på en gepardpromenad och den gick också bra. Fick göra genomgång och fota, som vanligt.
Jag sov efter lunchen och valde sedan att städa på eftermiddagen. Vattenhoar skulle skrubbas i lejoninhägnaderna, vilket var ett lagom jobbigt arbete i hettan.
Fick hjälpa Christian att mata geparder och ökenlona innan det var dags att käka kvällsmat. 
Eftersom vi inte haft något internet på länge, och inte heller denna kväll, så låg vi på rummet och läste tills det var dags att säga godnatt. Är fortfarande helt uppslukad av min bok.



afrika 2015 | |
Upp