27 september

Denna dagen.
Är möjligt att det har varit den bästa av alla vi spenderat här, tycker jag i alla fall. 

Vaknade tidigt som vanligt, men ville inte alls gå upp och kissa. Vår toalett har gått sönder, så vi får gå till ett annat rum (det är små hus som ligger bredvid varandra). När vi gick på toa igår slingrade det en orm utanför, så att gå upp själv i mörkret var liksom inte riktigt aktuellt.
Dagen började med att vi fick dela på oss, Amanda gjorde en gepardpromenad och jag gjorde en lejonpromenad. Lejonen var så lugna idag och innan kunderna kom hade jag massa tid med dem och kunde ta massa bilder. Under själva promenaden kunde jag också ta bilder, då det vara var fyra kunder med.


Gick direkt till geparderna efteråt och kollade på när de motionerade lite (cheetah run).
Till frukost fick vi fantastiskt goda pannkakor, och efter det fick vi följa med på en elefanttur. Det är så härligt att sitta där uppe och bara vara. 
När vi släppt av kunderna och gett elefanterna lite godis så tittade Philip på mig, hoppade bak på elefanten och sa, "nu får du vara guide". Jag fick alltså hoppa upp och styra själv!! Helt fantastiskt. Möjligt att det var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv, haha! 
Det gick jättebra, Philip satt ju bakom mig och hjälpte mig med komandona, visade hur jag skulle använda pinnen och rösten. Och Mary (red på bossen till stallet) lyssnade! 
(Nej, det finns ingen chans i världen att jag skadar elefanten med pinnen på den här bilden. Det har jag inte hjärta till. Och inte armstyrka heller för den delen.)




Amanda pratade med Cliff här precis som sa att inte många volontärer har fått göra det, så det var ju extra kul!  (Hon fick ju såklart också testa på att styra en annan elefant)


Det var lugnt resten av dagen. Efter lunch gick vi tillbaka till elefantstallet och förberedde höet till kvällen, sedan tillbaka till receptionen igen och förberedde köttet till våra bebisar (lejonungarna). Idag fick vi göra allt själva, Martin gav oss bara instruktioner, sedan skar vi upp köttet, fyllde det med mineraler, lät det vila och sedan matade vi. Lätt som en plätt!


Nu har vi försökt få kontakt med våra familjer över Face Time, men wi-fit är lika oberäkneligt som den svenska sommaren. 
afrika 2015 | |
Upp