2 & 3 oktober

Igår lämnade vi Vegas tidigt för att slippa den värsta trafiken. 
Robin körde hela vägen från Vegas till Williams, en liten, genuin cowboystad där vi spenderade natten. 
Landskapet var fantastisk. Det kanske låter jobbigt att köra hela vägen, hela tiden, men att se det här gör det verkligen värt det. Nu blev det mer Australienkänsla över det hela. Långa raksträckor, stannar på små ställen mitt ut i ingenstans och köper något att dricka. Känns lite som Thelma och Louise! 





Eftersom vi hade så mycket tid på oss hann vi också stanna vid Hoover dammen och kolla lite. 





Vi kom fram tidigt, så vi körde igenom lilla Williams, gick och åt på ett trevligt ställe, supergoda hamburgare! Vi åkte tillbaka till motellet och checkade in, vilade lite i solen och sedan åkte vi till Grand Canyons nationalpark.






Stannade vid den största, närmsta utkiksplatsen och tittade på solnedgången. Så himla fint! Vi såg också hela Bambis familj spatsera förbi, så himla häftigt att se dem på så nära håll.


Där i Arizona var det kallt, som en vårdag i Sverige typ. Solen värmer, men vinden är kall. Vi fick ha tjocktröjor och långbyxor på oss. 










Vi åkte hem i mörker, såg en prärievarg och jag körde fel, skräll. 
Idag struntade vi i soluppgången, istället sov vi ut så vi skulle vara pigga och glada, dags för helikopterturen! Vi käkade frukost och gick till bilen. Fick en liten chock när vi kom ut och det var IS på rutan. Bara att vänja sig antar jag, kallt hemma i Sverige nu ju!
Vi kom fram till flygplatsen, checkade in och så var det dags att åka. Jag med min vanliga otur fick sitta på den enda mittenplatsen, men Robin satt bredvid närmast fönstret, så jag kunde luta mig över honom och kolla ut. Tog massa bilder, men ingen kan visa hur fint och häftigt det faktiskt var. Man kan liksom inte ta in hur stort det är. 
Turen var bra men kort, efteråt åkte vi tillbaka till parken och åkte runt bland lite olika utkiksplatser. Låter väl bilderna tala för sig själva.























Vi käkade lunch innan vi började vår resa tillbaka till L.A. Nu är vi halvvägs. Ligger i något inrökt rum med asdåligt internet. Men det är varmt och skönt här iaf, när vi kom fram klockan fem på eftermiddagen var det 37 grader!!
Nu vill jag bara komma fram till L.A så vi kan sola och bada det sista innan vi åker hem. Kan inte fatta att det redan gått tre veckor?!
xoxo
usa 2014 | |
Upp