26 oktober

I går jobbade sista dagen på arbetsveckan, vi firade att det blivit en så lyckad invigning, och jag är verkligen glad för min chefs skull. Trodde aldrig detta men orkade med att springa en sväng när jag kom hem, stannade bara en gång för att knyta skosnörena. Förbättring!
På kvällen var vi på en försenad inflyttningsfest hos Amanda och Pär, väldigt trevligt. Det var första gången jag var i deras nya hus, trots att de flyttade dit i somras. 
Jag hade en såndär riktig kanonkväll alltså. Hade jättekul först med kompisarna, sedan skjutsade jag dem in till stan och jag åkte hem, kröp ner i sängen, såg på LOST och käkade Ballerina. Somnade så jäkla nöjd. 
Dock vaknade jag halv tre av att Robin lekte Gordon Ramsay ute i köket. Rev och skramlade i varenda låda, han stekte ägg och hade fläkten på högsta blås. Och så använde han micron också. När han sedan rostat sina mackor för länge så man hörde hur han skrapade bort det brända så sa jag ifrån och han fick äta sina mackor svarta. Så tyvärr har jag inte fått sova så bra inatt...
Denna braiga helg med en visit ute hos mamma och pappa. Så härligt att komma ut dit. Det är mitt hem lika mycket som lägenheten. 
Fick lite hjälp med bilen av pappa (vad skulle jag göra utan honom?), och jag stannade kvar för både lunch och fika. Gosade med katterna såklart. 
Kom hem och städade innan jag gick till gymmet. Bokade in mig på ett corepass och innan det körde jag lite axlar. Skulle jag inte gjort. Passet var bara 30 min men det var nog så jobbigt! Kommer nog inte ens kunna röra ordentligt imorgon. 
Kommer ihåg i somras när jag och Jennifer hade kört magen ganska hårt, (och jag gymmar ju aldrig det själv), så träningsvärken jag fick var inte från denna jord. Kunde inte skratta eller hosta eller något utan att det krampade i magen. 
Det var tider det!
xoxo
vardag | |
Upp