19 september

Idag så vaknade jag klockan sex. Det är ganska lagom ifall man vill få kontakt med Sverige på en lagom tid. Jag hade legat och tänkt på försäkringar på bilen ett tag, pratade med mamma och hon kunde ringa och prata med bolaget åt oss. Och Nu medan vi är här så har jag satt pappa och Johan på billetamde till oss. Som tack kommer ju så klart alla få finfina presenter, haha! Fina familjen! 
Vi gick från hotellet tidigt, tog spårvagnen till hamnen och hämtade upp våra stackars cyklar igen. Det var inte så bra väder idag, lite regnigt och mulet. Vilket betydde att hela brojävlen låg i dimma. Men jag var inte förvånad. Alla "stora grejor" jag velat ta kort på detta året - dåligt väder. Uluru, stora barriärrevet, det här... Nu kommer jag inte på något mer. Men ändå! 
Idag orkade vi iaf cykla, fast det var väldigt jobbigt. Långa backar som jag fick gå uppför, Robin bara trampade på som ingenting. Det var ju helt klart något fel på min cykel...
Vi cyklade över nästan hela bron innan vi vände. Inte för att vi var för lata, utan vi kände att vi fått ut det mesta av vår cykeltur. Det var ju som sagt dimmigt, men det sprack faktiskt upp lite när vi drog oss tillbaka. 











Vi käkade lunch i hamnen, jag åt en jättegod soppa serverad i ett surdegsbröd, och Robin käkade fish and chips. Sedan gick vi för att åka de allra äldsta spårvagnarna, ner till stationen. Vi köpte biljetter, ställde oss i den extremt långa kön, och jag bad till Gud att vi skulle få bra platser. Allt såg bra ut, vi skulle komma på bland de första och så säger de till oss att rälsen har pajat så då var det bara att gå hem. ASSÅ JAG HAR NOG ALRIG VARIT SÅ ARG. HUR MUCKET OTUR KAN MAN HA PÅ EN OCH SAMMA VECKA?! 


Andas in och ut igen. Vi ska tillbaka och testa åka imorgon igen. 
Vi skulle egentligen till Golden Gate park idag, men vi åkte till hotellet. Jag sov en stund och nu har vi precis varit och handlat lite mat. Vi ska försöka vara vakna lite längre idag. 
xoxo

usa 2014 | |
Upp