14 september

Idag är det dags. Idag åker vi.
Och det känns så jäkla bra! Inte ens nervös (det kommer nog hinna ändra sig, men för tillfället är jag lugn iaf).
Väskan är packad och lite för full för att jag ska vara nöjd, men det får gå.




För er som inte har jättebra koll på vad jag ska göra, när jag ska göra det och hur jag ska göra det, så kommer jag skriv en liten guide till er här.
Allting är inte helt spikat än, det enda vi har klart för oss är varit vi ska vara de två första veckorna och vad vi vill göra de resterande tre. Som sagt, inget bokat förutom en biljett till Tanzania. 
14/9 - planet lyfter 20.00 
15/9 vi kommer fram till Livingstone i Zambia där vi ska spendera de första två veckorna.
Jobba på en farm med lejon, geoparder och elefanter.

29/9 lämnar vi projektet för att ta oss till Tanzania, som inte är det lättaste. Mellanlandningar i Sydafrika och Kenya innan vi kommer fram.
Vi ska försöka ta oss till Arusha och åka på safari, ut till Zanzibar och bara sola, bada och ha det skönt. Sedan ta oss till Kapstaden i Sydafrika.

17/10 åker vi tillbaka till Sverige, kommer fram 18/10 mitt på dagen.

Om nu allting går som vi vill, och flyter på bra så är detta vår plan för resan.
afrika 2015 | |
#1 - - Anna Sofia:

MEN vad spännande! Låter också lite som en resa där man även växer som människa och kommer tillbaka lite klokare! Hoppas att ni får det roligt :D

#2 - - Amanda :

Vilket äventyr! Hittade din blogg på startsidan. Jag var i Sydafrika tre månader i våras. Det var helt fantastiskt... Ett land som verkligen tog tag i mitt hjärta. Var dock aldrig i Kap, utan bodde i nordöstra SA, men gjorde även en trip ner till Durban, Pietermaritzburg och Margate. Spenderade även lite tid i Mozambique och Swaziland även fast Mbombela i SA var vårt hem. Åh, Afrika är underbart och jag önskar dig ett stort lycka till på resan. Njut njut njut!!!

Upp