inte okej

Den här dagen, den har inte varit okej.
Först engelska - inte kul.
Sedan matte - det var ganska chill ändå, jag och Louise satt i bibblan och arbetade.
Så kom Jakob och överraskade mig med en kinder maxi. Det gjorde hela min dag :')
Efter lunchen hade jag och Louise en svenska lektion för vår klass. Björn satt längst bak i klassrummet och vi lekte lärare och gick igenom allt vi gjorde igår. Efteråt fattade vi inte varför - vi hade egentligen behövt läsa historia.
Efter svenskan hade vi historia med Ylva - men det var okej. Vi spelade dataspel om historien typ. Fast det var tråkigt när man förlorade. Alla i klassen satt asförbannade och svor åt frågorna.
På gympan hade vi friidrott - inte okej. Inte min starka sida.

Mormor och morfar hämtade mig i Varnhem och så stannade vi vid affären. Då kommer det första dåliga. Jag får inget sommarjobb. Och jag blir arg. Väldigt arg.
Jag kommer hem och kollar posten (känner hur lite pengar jag kommer få leva på i sommar och att jag måste spara nu). Där ligger min mobilräkning. Och den var verkligen inte okej. Mamma kommer inte bli okej när hon ser den...
Så nu är jag sur. Men det är iaf fredag imorgon. Johan visslar en psalm i hallen.
Jag går ut på altanen till mormor och morfar och spelar kort tror jag.

xoxo
vardag | |
Upp