28 augusti

I tisdags chockade jag mig själv lite. 
Började med att jag storstädade min mjölkkyl på jobbet. Jobbade över. Cyklade hem. Trött och hungrig landade jag i soffan, åt och somnade lite framför en gammal repris av Sommar med Ernst. En säsong där han inte hade samma glädje och kärlek i sig som han brukar ha tyckte jag. 

Mamma ringde och väckte mig, men trots det tog det ändå några timmar tills jag fick tummen ur och snörade på mig joggingskorna. Och när jag kom ut på vägen så hade jag ett val, kort eller lång runda. Och det blev den långa. Hela jag var förvånad. Ännu mer förvånad att jag ens kom hem.
Så fint väder har det blivit också, så vi satt ute på altanen och åt kvällsmat. Solen värmer ju faktiskt nu! Dock läste jag att de sista fåglarna faktiskt flyttar söderut nu, och det är vemodigt för det betyder att sommaren är slut. Vart tog den vägen?!
För bara några veckor sedan efter en annan joggingrunda. Då var det så varmt att jag höll på att svimma och fick svalka mig lite.

Onsdag- jobb hela dagen, fortsatt städning. Vi går loss i affären. Har svårt att förstå att det finns så mycket att göra i en så liten affär.
Robin hämtade mig och vi åkte hem så jag fick sova i vår säng igen.
Idag gick jag upp tidigt och åkte till fina Ex-kollegor och fick massa kramar av barnen. Åh, gose alltså. 
Efter detta(blev kvar längre än jag tänkt. Saknar det så mycket) åkte jag hem, fixade lite lätt lunch och sedan åkte jag och mannen min till Skövde. Jag har en härlig lista med lite saker jag ska ha innan USA. Jag köpte inget annat än det jag tänkt. Förutom två saker... Hehe. Han följde snällt efter utan att klaga och jag har aldrig shoppat så fort i hela mitt liv.
Vi gymmade lite på badet i Skövde, kul med något nytt - massa roliga maskiner att testa tex! 
När vi kom hem köpte vi med oss mat och fastade i soffan för resten av kvällen. Bra produktiv ledig dag ändå!

Det positiva med att bli arbetslös nästa vecka är att jag har all tid i världen att hitta den perfekta kameran och den perfekta handväskan. Det är nog de två stora grejorna jag bara måste ha innan jag åker. 
Sedan måste jag lämna ut mer CVn och söka jobb innan jag drar. Alltså jag kan inte fatta att jag kommer stå utan jobb...
xoxo
vardag | |
Upp