7 oktober

Igår anlände vi till denna fantastiska ö.
Vi gick upp, käkade frukost och packade väskan. Fick skjuts till flygplatsen och fördrev tiden där med att gå i affärer och sitta på wi-fit.
Flygresan gick bra och när vi kom fram stod vår chaufför och väntade. Så skönt att allt sånt här redan är fixat och klart. När alla springer fram till en och viftar med sina taxiskyltar i ansiktet så kan man lugnt leta reda på sitt namn i mängden och bara åka.
Vi tog ut pengar innan vi började den en timme långa resan till vårt hotell. Bilen hade en tv i fram så vi satt och kollade på musikvideor hela vägen, väldigt underhållande med lite afrikansk musik.
När vi kom hit blev vi förälskade direkt. Vi bor i ett litet hus på stranden. Rummet är stort och har utsikt över poolen och havet ligger precis nedanför.
Vi åt lunch och sedan gick vi direkt och lade oss i solen. Bara njöt.

Idag vaknade vi tidigt, gick upp och åt frukost, smörjde in oss och gick sedan en lång promenad på stranden. Vi blev stoppade av två masaikillar som sålde massa smycken, och dumma som vi var ville vi inte verka otrevliga. När de bredde ut en stor filt i sanden och lassade upp en halv masai-shop kunde vi inte stå emot och tillslut var vi tvungna att köpa något. Bra taktilt de använder här ändå. Blev ändå väldigt nöjd med mitt fotsmycke.

Det har varit lite molnigt här idag, men vi har solat ändå. När vi gick från poolen för att käka såg vi att vi var lite röda, och bestämde oss för att sola ryggen det sista.
När vi sedan kom in till rummet lite senare såg vi vad som hänt. Röda som två tomater smörjde vi in oss i litervis med aloevera och after sun, sedan låg vi på rummet och läste medan huden fick vila.
Vi som tyckt vi var så himla duktiga. Det är ju livsfarligt när solen liksom inte lyser, men tar ändå.
Jag har bränt mig värre än såhär förr (Amanda ser presentabel ut i alla fall), men det är ju aldrig roligt med svidande hud.
Nu ska vi snart gå tillbaka till rummet efter en jättegod kvällsmat och smörja in oss igen. Imorgon blir det skuggan!