25 september

Vaknar. Det är för kallt. Vaknar igen, det är för varmt. 
Magknip. Lejon som ryter. Varför får jag aldrig sova?
Ja, vart ju vaken några timmar innan klockan ringde 6.30 idag. 

Idag var det min och Amandas dag, vi fick bestämma vad vi ville göra för aktiviteter. Så innan frukost tog vi med oss alla fyra geparder ut på promenad med guiderna, utan kunder. Det blev en riktigt lång runda, och det togs massa bilder.

På vägen fick de vittring på några bybor och deras åsnor, så de började dra som satan (de ser små och tunna ut men de var asstarka) så jag fick lämna över till guiderna. Och jag var lite orolig faktiskt, för fyra hungriga geparder är inget man kontollerar hur som helst. Det gick ju bra såklart, och vi kunde fortsätta vandringen som vanligt. Vi försökte oss på att få dem att springa också, de har en maskin med en plastbit som geparderna jagar, så att man kan få se i verkligheten hur snabba de faktiskt är. Jag var så exalterad att jag inte ens kunde ta bra bilder, haha!
Efter frukost så gick vi ut med de stora lejonen, alla tre. De brukar bara vara två, eftersom en tredje är lite väl vild av sig, men det gick fint. Man var bara tvungen att vara lite extra uppmärksam så man inte fick ett lejon i ryggen.

När vi kom tillbaka rann svetten, så vi fick gå till rummet och svalka oss lite innan vi gick och åt lunch. 

Jag tvingade mig själv att vara vaken idag, läste min bok ända tills det var dags att gå ut och göra en gepardpromenad, med kunder den här gången. 
När det var klart och alla var nöjda och glada tittade jag på när Amanda och Lee matade djuren och sedan gick vi och åt kvällsmat. 

Och nu sitter vi här, men träsmak i rumpan med det är det värt. Vi har bokat allt nu, i sista stund ändrade vi helt ställe på zanzibar där vi ville bo och flyget därifrån till Kapstaden är också klart. Så skönt!
afrika 2015 | |
Upp