30 september

Då var vi äntligen framme i Arusha. 
Alla flygresor gick fint, snabbt och smidigt och ingen mer turbulens. 
När vi klev av planet så slogs vi av hur fuktigt det var, och vindarna var svala. Väldigt stor skillnad på hör och Zambia, skönt!
Vår kille vi bokat safarin med, Angus, stod utanför flygplatsen med en skylt och körde oss hela vägen till Arusha. Vi tog ut pengar och så köpte vi mat. Inte ofta man tar ut en miljon på banken och sedan köper mat för en hel dag för 80kr. Gillar Tanzania, haha!


När vi kom till rummet så käkade vi mackor med nutella och sedan kröp vi direkt ner i våra reselakan och försökte sova. Inte helt lätt när man bor granne med ett dagis.
Jag kom inte riktigt till ro, så åt godis och läste några timmar tills vi gick upp och började packa om våra väskor. Så det är lätt att komma åt allting, och kanske till och med inte ens behöva släpa runt på vår stora väska, utan bara komma undan med handbagaget. 
Nu sitter vi i receptionen och använder wi-fit litegrann. Han som har hotstelet är väldigt trevlig och ska försöka hjälpa oss boka en flygbiljett från Zanzibar till Kapstaden, det är ju mycket lättare än att vi ska sitta på internet och krångla. 
Vi har inte tänkt att göra något annat idag, det ska vi inte heller då de varnar för att gå ut när det är mörkt. Det handlar inte om "ifall ni blir rånade" utan "ni kommer bli rånade". Så istället ska vi bara vila upp oss och förbereda oss mentalt för fyra dagars safari i tält, utan ström och inga duschar. Får trösta mig med min marsgodisar. 
afrika 2015 | |
#1 - - Anonym:

Hej Lisa o Amanda! (har fått adressen av din mamma ) Vilken fantastisk upplevelse ni varit med om. Lite skrämmande att se dig så nära de vilda djuren. Det blir säkert an annan upplevelse att åka omkring i en safaribil och se massor av djur i det (nästan ) vilda.
Om det är så att ni har tid att fördriva i J-burg på hemvägen kanske vi kan ses. Jag och min man åker ner på söndag 4 okt o stannar där i dryga tre veckor. Vi ska också iväg på safari med barn o barnbarn. Vet i nuläget inte när. Hör av er om ni skulle vilja fördriva tiden. Här är min sonhustrus

#2 - - Kristina Friberg:

Oj, där åkte mitt meddelande iväg! Min sonhustrus E -postadress. [email protected]. Eller mobiltelefon 0027760250877
Njut av nya äventyr och var försiktiga. Kramar Kristina

Upp