skidskytte

Alla som känner mig vet att jag inte är något stort fan av sport. Inte av snö heller. Så när nu vinter OS har startat så vill jag bara gråta. Men nu sitter jag här framför tv;n och kollar på skidskytte. Och faktiskt bryr mig. Jag blir nästan rädd för mig själv.
Pluggat har jag gjort, och borde göra mer, men det går bara inte en fredags kväll. Det är ju banne mig fredagsmys!
Vi har min kusins hund Smilla här över helgen, och hon är en riktig vakthund! När jag hade städat färdigt i mitt rum (både dammsuga och damma, jag fattar inte hur jag orkade) så lade hon sig under min säng och började morra och skälla. Jag bara skrattade åt henne, men när hon inte gick därifrån så var jag ju tvungen att kolla vad det var. När jag lyser med ficklampan i hörnet så ser jag världens största spindelbo, med en sur superspindel. Jag skyndade mig att dammsuga upp alltihop. Och jag har lovat mig själv att dammsuga oftare under sängen!
Nu ligger hon och sover vid mina fötter.
Snart ska jag göra vitlöksdipp och äta chips som får mig att minnas tillbaka sommaren när jag åt det, och de i min närvaro klagade på min andredräkt. haha :)

Sedan måste jag ju lägga till att självklart ska man välja Katedralskolan i Skara. Både idag igår fick man prinsesstårta. Det är disco - som erik säger. Fast jag gillar inte prinsesstårta, men jag fick juice :D 

xoxo
vardag | |
Upp