30 juli

Idag är det flyttdags. Igår åkte vi med två lass till lägenheten och idag ska resten bort. Jag kommer missa allt det "roliga" med att bära möbler för jag jobbar idag. Ibland har man tur med fina vänner som hjälper till!
Igår började jag städa. Skurade toaletten i timmar igår, jag trodde att jag skulle dö. Vrickade tummen, mögel på hela kroppen och var allmänt helt slut efter ha skrubbat hela duschen ingående med diskborste. Efter att få pratat med flisan någon timme, så orkade jag gå tillbaka till min uppgift och toaletten har nog inte varit såhär fräsch sedan de byggde den.
Jag är så himla glad, exalterad. Igår gick jag runt och småflinade när jag plockade upp lite krukor och sånt i fönstren. Hehe. Nu äntligen vill jag åka till IKEA och handla och sedan inreda! Har ju haft inköpsstopp eftersom vi inte vet vad som får plats och inte, typ.
Igår kom Robin hem också. Min finaste och jag var så lycklig. Ville inte lämna honom en sekund. Var som en liten svans efter honom hela kvällen. Sista tiden nu har jag tänkt "nu är det fredag, då är det bara lördag och söndag, sen kommer Robin hem". Han hade haft det jättebra, och brun var han också. Och fin som han är hade han letat och letat i tusen affärer efter lite presenter till mig. Så himla fin är han. Det han fick av mig när han kom hem var en kram av mig full med mögel och skitiga diskhandskar, haha!

vardag | | Kommentera |

28 juli

Dagen blev inte alls som vi tänkt. Eller, inte gårdagen heller för den delen.
För igår hade jag tänkt sola. Hade köpt en tidning, tagit med korsord och ville bättra på brännan lite, men det var dåligt väder. Så vi åkte in till Lysekil och åt lunch istället. Kollade i lite affärer och besökte bästa glasskiosken, de har mjukglass i chokladsmak!
När vi kom hem gick vi till stranden trots att det var mulet, och jag badade faktiskt. På kvällen grillade vi hos några vi kände, skrattade åt historier som de berättade tills vi grät.
Idag var det tänkt att jag skulle hälsa på Flisan. Vi satt i tältet och åt frukost och mamma säger att "vad bra att det inte regnar så tältet inte är blött". Tio minuter senare så börjar det regna. Mer och mer. Tillslut öser det ner och vi kastar in sakerna i bilen (jag och mamma fick knappt plats i bak) och så hoppar vi in. Så startar inte bilen. Rutorna immar igen och den bara klickar och har sig. Så får vi hjälp, någon ringer en mekaniker de känner och vi lånar startkablar och så får vi en bil framkörd. Batteriet i bilen sitter i bagaget, så det var bara att ta ut alla grejor vi tryckt ner och starta bilen(det funkade som tur var). Men pågrund av detta vågade inte vi stanna bilen igen, och körde istället raka vägen hem till oss. Jag var väldigt besviken för jag har inte träffat flisan på jättelänge och mamma ville ätit räkor på bryggan. Så är det ibland. Jag har iaf badat i havet och fiskat krabbor.
xoxo

| | Kommentera |

26 juli

Direkt efter jobbet idag packade vi Johans bil proppfull, satte igång Tomas Ledin och åkte till kusten. Precis som det ska vara. Eftersom det inte fanns någon AC kom vi fram svettiga och härliga, och så var det bara att sätta upp tältet också.
Så fina kvällar det är här. Vi satt ute och åt, sedan fiskade vi krabbor vid bryggan, känns som jag är barn igen. Kusinerna är med, och de blev helt galna när vi fiskade upp krabba efter krabba. Sån glädje!
Nu sitter vi vid Andreas stuga och spelar Chicago.
Igår ringde Robin mig. Jag blev så glad, känns inte alls som vi bara varit ifrån några dagar, utan typ en månad. Var lite ledsen när vi lagt på.