fångad av en snöstorm?

Åh, här hemma är det kaos.
Det har snöat och blåst hela dagen, och det är inte okej.
Jag och Jakob pallrade oss upp klockan tio för att jag skulle in till falköping och köra lite, men det blev inte så. Vi vågade inte, och tur var väl det.
Nu är vi i princip insnöade. Även fast pappa har skottat så kommer vi inte ut med bilen, eftersom det inte är plogat och det är glashalt. Jag har ingen aning om ifall vi kommer komma till skolan imorgon. Bussarna lär ju inte gå som vanligt och mamma och pappa kan nog inte köra heller..
Så, jag passade på att greja lite istället. Jag har fixat med Jakobs present, skrivit gruppananys och teaterloggbok. Sedan har jag läst på min teori om bilens egenskaper och halka. Tänkte att det var ganska passande.
Jag skulle egentligen på min kusin Wilmas kalas idag, och jag är verkligen jätteledsen över att vi inte kunde åka dit. Det är det bästa kalaset på hela året (förutom mitt eget, hihi), för det är alltid på första advent, och det är typ första gången jag dricker glögg och äter pepparkakor, lussekatter och julgodis. Nu blir det inget riktigt adventsfirade :( bajs också

xoxo
vardag | |
Upp