21 december

I tisdags var jag med Robin på gymmet. Jag kände mig äntligen piggare och körde väldigt tungt, till och med Robin var imponerad. 
Idag har jag fortfarande lite träningsvärk i rumpan kvar. Jag har knappt kunnat gå normalt på fyra dagar och att cykla till och från jobbet har varit en pina. 
Och så blev jag sjuk efteråt också, har knaprat halstabletter och druckit te. Så typiskt.
Hela december har varit en riktigt dålig träningsmånad. Jag har till och med fuskat med att inte springa varje vecka. 

Jobbet har gått bra i alla fall, denna veckan har jag bara varit ledig idag. Stoppade mig dock inte från att träffa härligt folk efter jobbet i fredags. Vi bowlade (kunde inte gått sämre för mig, jag och Matilda var helt säkra på att vår bana lutade), men när vi var klara kände vi oss inte klara, så vi drog till Ante, satt och drack och avlutade kvällen på Olearys. En så jäkla bra kväll. Det hände inget speciellt eller så, men fy vad roligt jag hade. Det är ju oftast de spontana festerna som blir bäst!









Idag har jag passat på att fixa det jag inte hunnit i veckan. Betalat räkningar, städat, tvättat och bakat. Fixat hela dagen och nu är jag ganska trött. 
Jag bakade supergoda chokladcookies och skulle egentligen gjort en ballerinagodis, men det gick inte. Försökte göra degen i min bakmaskin, smoothiemixer och stavmixer. Jag gav upp när den sistnämnda började ryka och jag ska istället låna mammas matberedare så jag kan få smeten slät och fin. God är den iaf! 
Så pallrade jag mig ut och sprang en sväng också, en ny runda och det var faktiskt härligt att komma ut lite, inte alls lika jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Men tusan vad jag fick kämpa det sista ändå. 
Idag öppnade jag min första julklapp också, kunde inte låta bli! Fick den av hyresvärdarna idag. Det var en brandfilt och elektriska ljus, väldigt bra present! 


vardag | |
Upp