30 november

Jag har haft en så himla härlig helg. 
När jag slutade jag tidigt, och Robin hade sett till att maten var klar tills jag kom hem. Vi hade en väldigt mysig kväll, gick och handlade, åt räkor, såg på DH och käkade godis. 
Jag var dock väldigt trött och lade mig tidigt. På natten körde jag hem mamma och pappa och sov i huset resten av natten.
Hela helgen spenderade jag där. Min fristad. Det är så härligt att komma hem. 
Bara umgås. Så mysigt att träffa katterna, saknar dem väldigt mycket. Men det blir väl så när man har haft husdjur hela livet och sedan flyttar man. Vi har ingen möjlighet att skaffa varken hund eller katt just nu, och en katt är verkligen något både jag och Robin saknar här hemma.
Molly skulle vara med och fika

Igår så åkte jag och mamma till Emma och handlade lite saker till vårt julpyssel som vi skulle fixa med. Jag slog på stort, hellre för mycket än för lite tänkte jag. Jag hade planerat att ha en vit, grå, silvrig jul i år. Men när jag klev in i butiken så kunde jag inte hålla mig, och köpte ändå lite rött pynt. Julen är ju ändå röd!
Pysselbordet

När vi kom hem så satte vi fart med våra jullandskap, och senare på eftermiddagen åkte jag, mamma och pappa till Skara och gick på teater. 
Idag så började vi med att baka lussekatter, jag gjorde en ny sats smörkola som blev väldigt lyckat, och så kokade vi skinka. Det var julmarknad i Falköping så jag, mamma och pappa åkte dit och kikade lite. Men det var lite för kallt för att jag skulle kunna gå runt och strosa. Jag var tvungen att köpa ljus också, självklart är jag ute i sista minuten till min stackars adventsljusstake! 


När vi kom hem så satte jag igång och bakade upp min pepparkaksdeg och så gjorde jag fugde. Blev väldigt lyckat hälsade mamma, jag glömde fudgen  i Broddetorp så hoppas att det finns något kvar när jag kommer tillbaka. 
Nu ligger jag hemma i sängen i Falköping, så himla skönt. Jag ville komma hem och julstöka lite här också, jag har fått upp alla ljusstakar och stjärnor, men även lite pynt. Tomtarna får dock vänta. 


Är det fler än jag som har svårt att få plats med allt till jul? 

vardag | |
Upp