9 november

Igår tog jag mitt pick och pack och åkte ut till huset. Det känns som att det var väldigt längesedan jag var där sist, så det var mysigt att få komma hem. Dock var det ingen hemma förutom katterna, men de hade verkligen saknat mig märktes. Eller i alla fall Sigge, han låg hos mig från att jag kom hem tills jag åkte till Amanda. 
Jag hade inte träffat Amanda sedan jag kom tillbaka från USA, vilket är.. En månad sedan nu? Kändes så himla konstigt, hon är den som träffar oftast av mina kompisar. Så nu äntligen fick vi ses lite. Det bjöds på hemlagad sushi och grönsaker och dipp, sedan låg vi uppe i soffan, pratade, kollade på roliga klipp på youtube och så kunde ju inte låta bli att se Magic Mike som gick på Tv. Bra kväll!

Så jäkla gott, varför äter jag det inte oftare?


Nu ska vi se vad jag har gjort i veckan... Jobbat. Och tränat. Sen står det verkligen helt still i huvudet. Jag var på banken en dag och fixade lite, sen hade jag en del planer för veckan som tyvärr inte blev av. Jag har istället grejat en del hemma, städat och försökt få liv i mina blommor. Fick ett tips av en av mina nya jobbarkompisar om orkidéer, så nu hoppas jag de sätter fart. Såg att en av dem har fått en knopp IGEN! Så himla glad är jag, haha. Den är så flitig och det är tredje gången den blommar nu sen jag fick den. Borde utnämna den till min hedersorkide! 

Jag har fått... Påpekanden, om att min blogg är... Tråkig? Gnällig? 
Och är det fler som tycker detta så vill jag bara säga att ja, jag kanske ät tråkig och gnällig ibland. Vem är inte det? Har alltid sett mig själv som en realist, men kanske är jag en pessimist? Läs min blogg med en nypa salt. 
Men för att vända denna tråkiga, gnälliga trend, så ska jag lista några saker som jag är glad över i mitt liv.

1. Mitt nya jobb. Får jag säga det själv så går det väldigt bra. Jag gillar upplägget hur man jobbar och mina kollegor. Jag gillar att det är nära till jobbet. Nu börjar jag också komma ihåg allas namn.
2. Min fina familj. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag skulle utan dem. Som till exempel nu när däcken på bilen skulle bytas, så åkte jag och Robin till Johans jobb så hjälpte han oss med det(läs; ha. Hjälpte Robin. Jag tittade på)


3. Att det snart är jul! Jag bara älskar julen och vintern. Köpte två jultidningar nu som jag tänker lusläsa. Det är ju inte långt kvar till första advent och då jäklar ska det pysslas och fixas. Förra året gick jag ut lite väl hårt med godisbaket(hittade knäck i frysen häromdagen) men jag älskar att fixa och dona i köket. Får se vad det blir för gott detta året!
Och jag är ju en person som älskar att mysa, och det är ju det man ska göra under vinter och framförallt julen. Längtar så innerligt till glöggmys, Stilla natt och julskyltning. 

4. Min lägenhet. Ibland slår det mig verkligen hur mycket jag trivs att bo i den, och det gjorde jag häromdagen. Så fint vi har gjort och det har verkligen blivit ett hem. Nu har vi ju bott där ganska länge, men just nu känns det extra bra bara. 

5. Så vill jag bara nämna min orkidé igen. För det gjorde mig verkligen glad att den tänker blomma för mig igen. 


vardag | |
Upp