17 oktober

Veckan har varit fullspäckad och nu är det skönt att dt är fredag. Visserligen har jag bara jobbat tre dagar, men ändå, haha!
Det började i alla fall dåligt, jag och Robin sov i huset och kossorna på andra sidan ån höll oss vakna hela natten. De råmade oavbrutet, ashögt. Jag överdriver inte ens litegrann. Det gick inte sova. Hade jag haft en bössa hade jag skjutit allihop. 
Jag kunde liksom inte förstå hur de orkade hålla på, när sover de? När vilar de halsen? Jag skulle aldrig orka stå och skrika en hel natt. Trodde först de var mörkrädda eller hungriga eller något, men det visade sig att de hade separerat kalvarna och kossorna. 
Jag har jobbat tisdag, onsdag och torsdag på Tranan. Det är en del att göra, att komma igång med det nya systemet och beställningarna. Det var tänkt att jag skulle jobba kvar där nu, men jag fick ett bättre erbjudande på ett annat ställe som jag inte kunde tacka nej till. Lite sorgligt i torsdags när jag gick från affären, för då visste jag att det var sista gången jag jobbade där. 
I går var vi på jakt efter en bil. Pappa följde med oss till Vaggeryd där vi skulle kika på en bil, "sälj för underpris" enligt säljaren. Kommer dit och bilen är inget vad de har sagt över telefonen. "Helt okej bil, något stenskott, ingen rost". Nä, rost fanns det ingen, men annars såg den ju förjävlig ut. Det blev inte den. 
Vi fortsatte vår jakt, och det slutade med en liten trevlig, röd, Peugeot. Så himla skönt att slippa tänka på att vi måste köpa en bil. Nu är det gjort! 
Idag bytte jag frisyr, hälsade på hos sommarjobbet och så var jag på Osterian med mamma, mormor och morfar. Inhandlade lite julpynt(det går ju inte låta bli?!) och så bjöd jag på fika hemma i lägenheten.
Eftersom jag jobbat på dagarna och letat bilar på kvällarna så har jag inte hunnit gymma som jag tänkt. Ska istället försöka klämma in allt i helgen, kommer bli tufft. Körde ben idag. Jag kanske inte ens kommer upp ur sängen imorgon.
xoxo
vardag | |
Upp