20 oktober

Nu sitter jag här och ser på Nyhetsmorgon. Tänkte att jag skulle gå upp i tid idag, så jag kunde ha god tid på mig och inte komma sent till första dagen på jobbet. Jag ska vara där om en timme. 
Höll väldigt bra koll på klockan, när jag sedan ska ta på mig jackan ser jag att klockan är kvart i åtta, inte kvart i nio. Så nu får jag en lugn morgon framför tvn. 
Helgen har varit lugn. Jag har varit tröttare än vanligt. Kämpade mig iväg till gymmet i fredags och lördags. Igår kunde jag inte röra mig. Fick gå lite på bandet och sedan stretcha medan Robin gymmade. Det här med att jag skulle "gymma igen" allt jag missat i veckan kunde jag ju bara glömma. Idag känns träningsvärken bättre, så ska se om jag kan masa mig iväg och jogga en sväng efter jobbet.
Annars är allt bra, har bara tagit det lugnt. Var hemma i huset i lördags, fick hjälp att storstäda nya bilen invändigt. Vi kollade på bilderna från USA och mormor och morfar kom och hälsade på.
Ja, sen håller jag på att bli knäpp. Nu har jag inte bara tappat bort minneskort här hemma, utan också mitt gymkort. Och jag fattar inte hur allt kan försvinna. Minneskorten har jag letat som en blå efter. Successivt städat mig igenom (snart) hela lägenheten. Till och med kollat i papperskorgarna. De finns ingenstans. Och nu försvann gymkortet också. Jag kan inte förstå vart det tar vägen? 
Enda tänkbara sätt är att det bor en liten tomte i huset som tar mina saker. Eller att någon har gjort inbrott och tagit korten. Det är så extremt frustrerande att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Är som ett vandrande åskmoln här hemma. 
xoxo
vardag | |
Upp