1 september

Idag var första dagen som arbetslös. Jag "firade" detta genom att åka med Amanda till Skövde. Väldigt bra dag, men som alltid önskade man att man hade haft mer pengar. Nu när man väl ska hålla lite extra i plånboken är det som att allting man någonsin velat ha finns i butikerna. 
Vi var väldigt nöjda med dagen iaf, jag hittade det jag skulle ha, och lite till. Samma med Amanda. 




Det känns verkligen konstigt att inte ha ett jobb att gå till.
Jag har jobbat på Ica sedan första året på gymnasiet(?), lov, kvällar och helger. Jag är så otroligt tacksam för den möjligheten, att ha haft ett jobb så tidigt. Det har öppnat så många dörrar för mig och jag har haft en stadig ekonomi som nu gör att jag kan leva lite utan att vara luspank. 
Här hängde jag mestadels. I min fina mjölkkyl! Satt till och med en lapp på dörren "Lisas krypin".

Jag är glad och tacksam över en bra chef, goa kollegor och härliga kunder, som faktiskt stannar upp, frågar vad min plan är med livet nu när jag ska sluta. Och vissa sa till och med att de skulle sakna mig. 
Nu ska vi inte bli helt sentimentala, jag ska tillbaka och jobba lite imorgon, men det kommer inte bli samma. 
Jag är lite nervös faktiskt. Dels är det nya chefer, (som verkar jättebra, men ändå!) men också ett helt nytt kassasystem och nya koder. Jag var ju grym i kassan, nu börjar jag på noll igen, haha! 


xoxo
vardag | |
Upp