2014

2014 har varit ett händelserikt år. Jag har hunnit med så väldigt mycket, så jag tänkte slänga ihop en resumé.
 
Jag började året med att åka till Amanda som befann sig i Australien. Jag är så lycklig över att jag gjorde det. Att jag åkte dit. Lycklig över att jag vågade, att jag tog mig tid. Och så lycklig och framförallt tacksam över att Amanda och hennes vänner tog emot mig med öppna armar. 
 
 
 
 
Resan var helt obeskrivlig och jag är (som jag skrivit tidigare) väldigt avundsjuk på mig själv. Jag hade gjort det igen om jag kunnat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hela våren så jobbade jag. Var ju tvungen att försöka jobba ihop det mesta av de pengar jag rest bort. Jobbet varvades med träning och så lite fest däremellan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till sommaren så fick jag prova på ett nytt jobb, som mäklarassistent på Fastighetsbyrån.
Jag älskade det. Det var roligt, utvecklande, och stundtals väldigt svårt. Men det var verkligen något som jag kunde tänka mig jobba med i framtiden. Just det här typiska nio till fem jobbet, sitta på kontor och gå ut och luncha. Jag jobbade med fantastiska kollegor och trivdes som fisken i vattnet. Och att ha lediga helger var underbart!
 
 
 
 
Jag hann med annat under sommaren också. Johan tog studenten och jag var en stolt storasyster som tog emot honom efter urspringet med öppna armar. Lämnade gladeligen bort honom senare på kvällen till sina klasskompisar. Min student var bästa dagen i mitt liv och jag hoppades bara att han skulle känna samma sak.
 
 
 
 
Sedan passade vi på att åka till ett blött härligt Linköping och besöka  Bråvalla festivalen. 
Flera dagar i ett tält, kissnödiga, trötta, blöta. Men det var så jäkla bra musik och härliga människor att man glömde allt det där. Eller ja, nu när man tänker tillbaka på det var det ju kul. Just där och då var det lite kämpigt att överleva. Men med chips och multivitamindryck så löste vi det mesta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ända sedan jag var liten har vi åkte till Västkusten näst intill varje sommar, så även denna. Vi åkte till Hafstens camping. I år fiskade jag dock inte krabbor, men annars hann vi med allt vi brukar. Härligt med familjesemester! 
 
 
 
 
 
 
 
Efter sommaren så gick min anställning ut på Ica Tranan. Jag kände mig klar med Tranan, helt klart. Jag kunde butiken utan och innan.
Men att lämna stället var verkligen sorgligt. Det var så tryggt där. Jag hade varit med om det mesta, hade egna ansvarsområden och tror inte det fanns en enda situation jag INTE kunde lösa - och det älskade jag. Att vara så himla bra på sitt jobb!
Jag har jobbat där sedan första året på gymnasiet. Kvällar, helger och lov. Jag har lärt känna kunderna, sett deras barn växa upp. Det var mitt första riktiga jobb och jag är så tacksam för det. Jobbet har öppnat så många dörrar för mig, och gett mig så himla bra erfarenhet. 
 
 
 
 
I september åkte jag och min finaste Robin till USA. Jag älskade USA, och vi gjorde en så himla bra kombo mellan sevärdigheter och semester. Att jag och Robin inte dödade varandra under resans gång var ju helt fantastiskt, och det visar ju på att vi faktiskt kanske kan hålla ihop ett bra tag till, haha. 
Vi hann med så himla mycket och jag skulle så himla gärna vilja åka tillbaka, men har redan bestämt att vi ska till New York nästa gång! 
















 
När vi kom hem och spenderat en massa pengar på vår härliga resa, så skulle det köpas en ny bil. Kosen tog sitt sista andetag innan vi reste iväg så vi fick bita i det sura äpplet och punga ut massa pengar på något som inte gör något annat än kostar pengar. Men nöjda blev vi i alls fall!
 
Jag jobbade kvar på Tranan, men sökte annat då jag helst ville slippa resan och få mer arbetstid. Och det löste sig bra. 
Nu tuffar allting på och jag är väldigt glad över jobbet. Härliga kollegor och nu har jag ju till och med fått börja i charken!
 
Året avslutades med en fin jul och ett härligt nyårsfirande. 





 
Detta är nog ett av mina bästa år i mitt liv. DET BÄSTA ÅRET?!
Om jag förut har känt att jag inte gjort någonting jag tänkt, så har jag kommit en himla bra bit på vägen nu.
Jag har äntligen tagit tag i mig själv, rest som jag alltid velat. Utökat min jobberfarenhet. Lämnade mitt trygga jobb för att börja på ett nytt större ställe. Provade på ett nytt sommarjobb.
Jag har börjat jogga, och inte bara 2 km en gång i månaden, utan varje vecka. Och jag känner mig sugen på att ut och springa ibland. En helt ny känsla för mig.
Jag har lämnat min bekväma, trygga zon, och gjort massa annat roligt, som gör att jag tror mer på mig själv och att jag kan stå på egna ben.  
Så ja, jag är stolt. Och glad. 
För min egen skull. 
vardag | |
Upp