8 januari

Nu har jag börjat på mitt nya schema, och det går bra. Idag var till exempel första morgonen själv i charken, och det gick väldigt bra. Det är ganska mycket som ska hinnas med på morgonen och som ska vara klart till vi öppnar butiken. Jag stressade som en galning och svetten lackade, men jag hann! Så himla glad på mig själv! 
Igår jobbade jag lite extra i kassan och när jag skulle åka hem sitter mamma och pappa utanför och väntar på mig. De bjuder på lunch och vi sitter och pratar en lång stund. Himla mycket trevligare än den eftermiddagen jag hade planerat för mig själv iaf.
Jag passade också på att åka in till Skövde och träffa min barndomskompis Sara. Vi har inte suttit ner och verkligen pratat med varandra på jag vet inte hur många år. Men det märktes inte. Det kändes så himla bra, det var så roligt att både kunna prata om våra liv nu och även gamla minnen. Hon är en så himla stor del av min barndom, och jag är så glad att vi har tagit upp kontakten igen!
När jag ända var i Skövde skulle jag passa på att köpa en födelsedagspresent till mig själv, men varför är alla träningstights genomskinliga? Jag köper ju svarta?!

I tisdags var Louise och Felicia här. Jag bjöd på lite fika, och vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Om nutid och dåtid. När jag går i min egna värld och plockar varor på jobbet så tänker jag ofta på hur härligt livet var på gymnasiet. Vi hade så himla kul. Jag saknar verkligen oss. Och jag är så glad att jag ända skrivit här på bloggen så mycket så jag kan kolla tillbaka på vad jag faktiskt gjorde. 

Det händer inte sådär jättemycket i mitt liv, det rullar på som vanligt. Men ändå händer det ändå någonting varje dag som jag tycker är värt att skriva om. Kan vara allt emellan en rolig kund eller ett tv-program.
Idag vill jag uppmärksamma;
- skar nästan av mig hela fingret förut när jag diskade. Såg inte att ett glas var trasigt och så slant jag. Det slutade aldrig blöda.
- tittade på djurskyddarna på kanal 4 idag. Väldigt bra program men så otäckt. Tycker det är absurt hur vissa människor har hjärta att behandla djur så illa, och så dåligt låga staff det ofta är. 

vardag | |
Upp