16 oktober

Sista dagen här i Kapstaden började bra. Vi tog sovmorgon och åt en jätregod frukost.
Sedan gjorde vi oss iordning och åkte till Afrikas största shoppingcenter. Det var väldigt stort, men vi blev inte direkt överväldigade. Det fanns väldigt mycket butiker, men det enda vi åkte hem med var choklad, haha. Eftersom det bara fanns sommarkläder så kändes det inte så aktuellt för oss, nu när det börjar bli riktigt kallt hemma.
Jag vet inte riktigt hur jag kommer klara mig. Jag är nämligen så himla kall hela tiden här, och då är det inte ens kallt, kanske 20 plus i alla fall. Kommer ju frysa ihjäl hemma!
Nu ikväll tog vi en taxi ner till Waterfront, gick runt bland restaurangerna och butikerna. Vi åt trerätters och delade på en flaska vin - lyxade till det ordentligt, och skålade för en bra resa. 





Himla fin kväll med en fin vän.
Här hemma väntade en sista packning av väskan och hemskt vad mycket plats jag hade helt plötsligt. Kändes bra, trodde det skulle vara tvärtom faktiskt!
afrika 2015 | |
Upp