17 september

Dagen började med kundbesök, de skulle ut på en promenad med geparderna så vi fick självklart följa med. Amanda agerade fotograf och jag fick promenera med fina Lulu, ambassadören för projektet (en av geparderna alltså, haha!). 
Sedan var det frukost och efter det åkte vi till Zimbabwe för att besöka Victoriafallen. Helt fantastiskt. 



Jag hade tänkt, ända sedan vi bokade att vi skulle hit och kunde se vad det fanns för aktiviteter att göra, att hoppa bungeejump. Men nä, jag bangade faktiskt. Det var så jävla högt, på ren svenska. Och det hade varit så coolt att ha gjort det, men det var inget jag kände att jag skulle ångra om jag INTE gjort det, så det fick vara för den här gången. Jag gör ju massa andra häftiga saker varje dag här liksom, haha.
När vi kom tillbaka så fick vi hjälpa till att göra iordning maten till djuren, vilket innebar att vi öppnade kylen där det låg en ko, plockade upp några bitar, skar i köttet och stoppade i vitaminer och sedan lät vi det vila ett tag. När jag menar några bitar så var det ju benen, med klövar och allt. Huvudet låg där också. Ryggen med svansen kvar. Var bara att inte försöka tänka på vad man höll på med. Och hålla andan.
Efter det gjorde vi något lite trevligare, red på elefanter. Det var himla varmt, men så härligt. Fridfullt.





Vi tog dem tillbaka till stallet och nu sitter vi i köket, har precis ätit kvällsmat. Vi ska snart bege oss till vårt rum för det är kolmörkt ute och strömmen går ju lite när den vill, haha. 
afrika 2015 | |
Upp