20 september

Idag mår jag mycket bättre, kände jag direkt när jag vaknat. Har haft matlust och inte alls varit lika seg som igår. 
Kan ju också bero på att det inte har varit riktigt lika varmt idag.
Dagen började ju som en arbetsdag borde, en tur på en elefantrygg i solen. Vad jag njuter ska ni veta.
Idag fick jag träffa en ny guide och en ny elefant, jättekul!

Och här är han, största elefanten på projektet.




Efter frukost hängde vi lite i gepardernas inhängad. Det är viktigt så de lär känna oss och att de vet vilka vi är och de ska känna sig trygga. 
Jag fick ha min första genomgång för kunderna och det gick himla bra, fick en high five av Christian(en av guiderna), haha!

Efter det åkte vi ut i bushen och samlade grenar till elefanterna som de skulle käka på inatt. De blir så otåliga annars, så de får stå och käka bark på nätterna. 
Vi kom ganska sent till lunchen och satt länge och kollade på hotell på Zanzibar, så vi kunde inte vila så länge innan det var dags att städa inhägnader.
Lejonen fick ju mat igår så det skulle plockas upp ben och bajs.
Amanda lyckades få lotten att plocka inälvor också. Glad att jag slapp.
Vi var ju inne bland alla lejon, och när vi var bland de större så märkte vi alla att lejonen verkligen vaktade mig för jag gick med ryggen mot dem och drog skottkärran. Lätt byte alltså. Tur att Martin (guiden) var med!

Efter denna härliga eftermiddagssyssla skulle vi försöka äta kvällsmat. Det var inte så svårt, kocken hade gjort supergod mat och vi fick kaka till efterrätt idag igen. 
Nu sitter vi fortfarande och försöker boka både safari och Zanzibar. Inte det allra lättaste. Håller tummarna för att vi har varmvatten idag, är så himla äcklig just nu. Amanda var tvungen att fota mig förut för att jag var så smutsig, haha!
afrika 2015 | |
Upp