22 september

Tror det är malariatabletterna som stör min sömn också. Fast jag var uppe och smörjde in mina bett imorse så kunde jag inte somna om. Hade ju lite problem med det i Sverige också...

Innan frukost städade vi inhägnader, inte superkul med det måste verkligen göras. Imorse var det kallt, men vi fick snabbt upp värmen genom att dra den tunga skottkärran i den lösa sanden.
Efter frukost hade vi gepardpromenad, den här genomgången gick finfint. Har ganska mycket tid att öva i mitt huvud när jag ligger sömnlös. 
Efter det gick vi med de små lejonen. Vi hade tid att ta bilder med dem innan kunderna dök upp, och Amanda höll genomgången idag. 
Martin sa till oss att han tyckte det märktes att lejonen tyckte om oss. De känner igen vår röst och doft, och de var väldigt avslappnade med oss nu, vilket såklart gjorde oss jätteglada! Han om någon märker ju sånt. 



Vid lunchen satt vi och försökte boka resten av resan, det går ju ganska segt när det är svårt att få klara besked och wi-fit sviktar. Men nu har vi bara två grejor kvar, sen är vi klara!!
Vilade på rummet och läste lite innan vi gav oss upp till receptionen igen. Vi blev tillsagda att vi fick följa med på en elefanttur, men turisterna som skulle gått med geparderna ändrade sig i sista stund och ville också rida, så det fanns inga elefanter kvar till oss. 
Vi fick vattna träd istället. 



Tre guider, jag och Amanda satt och tittade på medan träden skulle vattnas. Jag håller ju på att bli galen på att det är så oeffektivt, men det är bara att acceptera. Numera så försöker jag bara skratta åt det. Vi lyssnade på ABBA, spelade tre i rad och bara tog det lugnt. 
Sedan skulle det matas. Idag gick det bättre vid de stora inhägnaderna, men det var ju lättare när det bara var lite kyckling som skulle kastas över.


Nu sitter vi i köket och fixar det sista. Utnyttjar vår ström och vårt wi-fi. 
Ska bli skönt att få ta en varm dusch ikväll igen. Igår när vi kom tillbaka så hade Cliff fixat varmvattnet, men det kom inget kallvatten (två olika kranar) så antingen fick vi skålla ihjäl oss eller gå och störa honom igen(vilket han sagt är helt okej). Vi valde det sistnämnda och kunde duscha i ett normaltempurerat vatten. Det var så skönt!

afrika 2015 | |
Upp