Mina myggbett VARNING FÖR STARKA BILDER

Ja, kära läsare.
Hemma i Sverige blir jag nästan aldrig stucken. I Australien fick jag några stora, riktigt otäcka bett. Utländska mygg verkar gilla mig, för jag har inte klarat mig undan här heller.
Häromdagen när jag räknade var de 17 st, imorse vaknade jag med flera, nya kliande bett. 
De flesta är stora som femkronor, andra mindre. Över hela benen. Fötterna. På mina tår.
I början är de röda, och kliar så jag tror jag håller på att bli galen. Att gå runt i buskage har blivit en favoritsyssla då det river så skönt mot mina anklar. När de läker så kliar de inte, men de blir otäckt lila. Som sagt, de 17 st jag hade häromdagen läker ju nu, men nu fick jag ju nya så processen börjar om. 

Jag har visat upp betten för några guider och Cliff, och de har sagt att det var vanligt att få myggbett, och reagera kraftigt på dem, men de förstod att det var jobbigt. Och jag var inte så orolig heller eftersom jag har varit med om liknande.
Men de är inte nådiga alltså...





Jag använder såklart myggmedel och myggnät över sängen. Äter malariatabletter. Så man tycker ju att jag jag borde vara skyddad. Idag duschade jag mina fötter lite extra. 

Jag har använt lite allt möjligt för att försöka få dem att sluta klia. Aloe Vera och en smörja jag fick av Julia och Jennifer innan jag åkte har fungerat bäst hittills. Varvar mellan dem.


Har någon av er ett dunderknep så tas de tacksamt emot. Annars får väl jag fortsätta mitt lidande. Imorse kunde jag inte somna om för att det kliade så in i helvete.
afrika 2015 | |
Upp